żyd żydowi psem

trzeba pamiętać, że nie tylko cały izrael jest różnorodny, ale sam judaizm też ma wiele twarzy i kiedy mówicie żyd, musicie doprecyzować o jakiego żyda wam chodzi, nawet jeśli pomijacie tych niewierzących albo wierzących ale nie w boga żydowskiego, to musicie mieć świadomość o jakim żydzie mówicie, bo macie wybór od żyda dla którego tora i jej autor bóg jest wyrocznią - do żyda, który wierzy nie tyle w boga co w jego ideę, w czasach biblijnych wymyśloną (judaizm rekonstrukcjonistyczny). pomiędzy nimi jest cała tęcza (tak, tacy żydzi i żydówki też są) czy też wachlarz żydowskich opcji. oczywiście w izraelu bardzo ważna jest akceptacja przez rząd i prawo takiego a nie innego nurtu judaizmu, im bardziej uznającego prawo tory, wyroki talmudystów i decyzje rabinów, tym lepiej. również dlatego ci bogobojni sądzą, że są ważniejsi w społeczeństwie i nawet dostają pieniądze, by siedzieć w jesziwie i studiować torę i talmud. stąd ostatnio oburzenie takich żydów na decyzję sądu najwyższego, uznającego prawo żydów reformowanych (pojawili się w XIX wieku w niemieckim wtedy wrocławiu) do przeprowadzania aktu konwersji na judaizm, po hebrajsku גיור gijur zwanego. dla żyda ultraortodoksyjnego, takiego bogobojnego, takiego חרדי charedi, żyd reformowany i każdy goj, który przyjmuje judaizm z ich rąk, jest psem. właśnie tak mówią ci żydzi o tych żydach.

foto: mako.co.il/news-israel-elections. psy, które przeszły konwersję reformowaną, według filmiku żydów z bloku wyborczego "jahadut tora" (judaizm tory).





21 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

moral-etyka co tydzień (30) życie w strachu

tora תורה - pięć pierwszych ksiąg biblii. fragment tory: 32. behár בהר (kpł. 25,1-26,2) i 33. bechukotái בחקותי (kpł. 26.3-27,34) to dwa ostatnie fragmenty księgi wajikrá (kapłańskiej). ich etyka doty

moral-etyka co tydzień (29) – zabijanie, pokora i sumienie

tora תורה - pięć pierwszych ksiąg biblii. fragment tory: 31. emor אמור (kpł. 21,1 – 24,23) prawa dotyczące kohenów, kobiet i ożenków, szabatu i świąt. jest też historia konwertyty גר ger, który złorze